Durant el transcurs d'aquest segon tema hem aprés a utilitzar diferents recursos TIC molt senzills i útils per poder tractar correctament el lèxic de la llengua catalana. Com aprenents i practicants de la llengua en qüestió crec que són eines molt importants, ja ben siga per a ús de consulta pròpia o bé com a eina per treballar amb els nostres futurs alumnes.
Ha sigut curiós, perquè al començament del tema he descobert una aplicació web que m'ha paregut molt curiosa i llavors una eina, pot ser, motivadora i divertida per utilitzar com a docent amb els nostres futurs alumnes. Es tracta de l'aplicació web Voki (clic en la imatge), una aplicació on escrius o dictes el missatge que vols que reproduïsca un avatar.
Ha sigut curiós, perquè al començament del tema he descobert una aplicació web que m'ha paregut molt curiosa i llavors una eina, pot ser, motivadora i divertida per utilitzar com a docent amb els nostres futurs alumnes. Es tracta de l'aplicació web Voki (clic en la imatge), una aplicació on escrius o dictes el missatge que vols que reproduïsca un avatar.
A continuació he llegit una publicació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya: 10 raons perquè els productes digitals parlin català acosta deu arguments bàsics perquè els productors digitals aposten pel català. Vull comentar això perquè no tenia constància de la repercussió que està tenint el català en l'àmbit digital i com marques líders del sector (Google, Microsoft, Apple...) aposten per català en els seus productes principals. Crec que això és un aspecte important per una llegua minoritària com és el català.
Darrerament la tasca encomanada ha sigut navegar lliurement i fer una recerca d'un terme relacionat amb la nostra especialitat, en el meu cas d'educació física, més concretament del terme "escalfament". Una vegada feta la recerca he comparat breument els resultats de cada uns d'ells, comentant semblances i deferències dels significats trobats i d'alguns dels diccionaris. Per fer aquesta recerca he utilitzat les referències recomanades:
- DIEC (és el Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, màxima autoritat de referència quant a la llengua catalana)
- Diccionari català-valencià-balear d’A. M. Alcover i F. de B. Moll
- Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana
- Optimot
- TERMCAT
Dins d'aquesta tasca també hi havia una recerca a una enciclopèdia d'un terme diferent de l'anterior, però també relacionat amb la nostra matèria i tractar de fer un resum del contingut trobat. En el meu cas he escollit "Voleibol" i l'enciclopèdia utilitzada ha sigut l'Enciclopèdia Catalana online.
I per finalitzar he realitzat la lectura d'un interessant article sobre les netiquetes i les principals regles que hem de tenir en compte a l'hora de comunicar-nos a través de la Xarxa, un imprescindible per saber-ne una mica més.
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada